Spiller- og trenerutvikler.
Spillerutvikler:
- Rapportere til sportslig leder/styret med oversikt over gjennomførte tiltak
- Representere FUVO i trenerutviklingsfora i krets og forbund
- Formidle sportsplanens budskap om trenerutvikling, og sørge for at den etterleves
- Være bidragsyter i utvikling av sportsplanen med hensyn til trenerutvikling
- Bidra til god dialog med krets/forbund/naboklubber i felles trenerutviklingstiltak
- Være tilgjengelig for sportslig leder som rådførende organ ved ansettelse av trenere
- Se et utvalg treninger i hver årsklasse i løpet av året
- Være tilgjengelig for alle trenerne i trenerutviklingsøyemed
- Samtale-/sparringpartner ved faglige og praktiske spørsmål
- Besøke lag etter «bestilling» (etter behov og kapasitet)
- Kunne delta inn mot trening av og til i trenerutviklingsøyemed
- Motivere og skape trygghet for trenerne
- «Være en trener for trenerne»
- Drive kompetanseutvikling (f.eks. holde C-kurs i samarbeid med krets, egne trenerkvelder etc) – Treningsforum
- Holde/delta på trenersamlinger i klubb i løpet av året (alene eller sammen med sportslig leder)
- Bistå styret/sportslig leder i trenerutviklingssaker
- Arrangere ekstra trenerutviklingstiltak, gjerne ut av egen by (seminarer, utviklingsturer etc.)
Trenerutvikler:
- Rapportere til sportslig leder/styret med oversikt over gjennomførte tiltak
- Representere FUVO i spillerutviklingsfora i krets og forbund
- Formidle sportsplanens budskap om spillerutvikling, og sørge for at den etterleves
- Være bidragsyter i utvikling av sportsplanen med hensyn til spillerutvikling
- Bidra til god dialog med krets/forbund/naboklubber i felles spillerutviklingstiltak
- Bistå styret/sportslig leder i spillerutviklingssaker
- Sette seg årlige mål i forhold til arbeidsoppgaver.
Barnefotball (6-12 år):
- Se et utvalg kamper og treninger i hver årsklasse i løpet av året
- Bistå sportslig leder med hensyn til hospitering/differensiering
Ungdomsfotball (13-19 år):
- Være tilgjengelig for ungdomstrenerne i spillerutviklingsøyemed
- Samtale-/sparringpartner ved faglige og praktiske spørsmål
- Bistå lagstrenerne med hensyn til spillerutvikling
- Se et utvalg kamper og treninger i hver årsklasse i løpet av året
- Arrangere ekstra spillerutviklingstiltak, gjerne på tvers av årsklasser (ekstratrening el.)